Матерією мужиків могли перев’язати, бабам платки

Рубрики: Весільні хліби

Весільні чини

Перейма

Краяння короваю

"Чесність" молодої

Рядження ("Циганщина")
Населений пункт: с. Лиман, Зміївський район, Харківська область
Респонденти: Горобець П.П. (1929), Кравченко Любов Валентинівна (1958)
Збирачі: Наталія Олійник
Дата запису: 05.05.2018
Транскриптори: Наталія Олійник

Перев’язували навхрест, шоб було видно – свати з однієї і свати з другої сторони. Матерією мужиків могли перев’язати, бабам платки. Дружко іде із кухликом. Коли я була дружкою, нам і по стопці наливали, і ми по-старинному сиділи, придержувалися. По чарці налили – вилазьте з-за столу. Світилка в молодого, а «скакуха» (молодша сестра або племінниця молодої, яка пришивала квіткі молодому до картуза – Н.О.) в молодої. Скакусі стулку поставили, і на стулку вона злізла і пританцьовувала, гроші з молодого требувала за молоду, перед тим як молоді поїдуть до молодого. А на свашок оцих так багато пісень. Та й на дружка пісні є всякі. Раньче ж молода їде, на віз подушки накладено. Виряжають молоду, хліб під плечима (під руки) там і там, дають і свічки, і икона, і вона вже йде, як не розсипиться (багато чого несе в руках і під пахвами – Н.О.). Як беременна іде заміж, устає із воза і переходе вона на пєшу. А як не беременна, то їде через вогнище. Там дружко схвачується, та жар розбиває, огонь перед молодими. Це ще до нас було. Молодої не пускали до молодого…, тіки дружко – це мужик, родич якийсь, та шоб вона з ним пожила.

На другій день «стидні» приспівують пісні: «Ой у лісі, лісочку» та «Продрав котик стелю». На другий день весілля вивішували флаг. Борьба була за хлаг. Брали палку велику і стрічали сватів. Брали горщок побитий, засипали попелом, розбивали, а ті не бачуть за тим попелом і тоді борьба за той хлаг віднімати. Там півлітра зав’язана, а вони ж лізуть. Палка там здорова і намотано там закуски і вони достають. На другий чи третій день будуть країти коровай. На другий день кували гостей. Підкову брали, молоток, чоботи підковували гостям, шоб гроші кидали. Ряжені ходять кури крадуть і варят кашу тоді.

Редакція сайту ставиться з повагою до всіх етнічних і релігійних груп. Також ми розуміємо погляди прихильників мовного пуризму. Публікація образливих або лайливих слів є необхідністю задля збереження фольклорних матеріалів у тому вигляді, в якому вони побутували на момент запису.