Цифровий Архів Етнографічних Матеріалів Слобожанщини та Полтавщини

Цей проєкт відкриває глибини українських традицій та українських звичаїв через етнографічні джерела, зібрані від селян, що ділилися своїми історіями про місцевий побут та культурні особливості. Фольклористи детально зафіксували ці розповіді, створюючи місткий зв'язок між минулим та сучасністю, що поглиблює наше розуміння важливості збереження цінних традицій для майбутніх поколінь.

Шукати розповіді

Випадкова Розповідь

Вийду на город, у кожух одягнусь, трусе мене, міні холодно

с. Кирилівка, Вовчанський район (колишнє, Харківська область
Розповіла Шелест Марія Іванівна (1910) та інші у 2003 році

Пила шипшину. Вийду на город, у кожух одягнусь, трусе мене, міні холодно. Там дід один жив. Міні кажуть, іди до діда Яшки, їй Богу пособля. Пішла я до нього, а він і каже: «Не знаю, дочічко, пособля ч..

читати далі

Місця запису

Зосереджуючись на Полтавщині та Слобожанщині, ми відкрили регіон, де, незважаючи на історичні випробування, збереглася унікальна культурна спадщина. Наші фольклористи, корінні мешканці цих місць, з повагою записували місцеві оповіді та традиції, які відображають неповторний дух цих територій. Ця робота не тільки збагатила нашу колекцію етнографічних джерел, але й допомогла глибше зрозуміти, як історичні обставини впливають на формування та збереження фольклору в особливих регіонах України.

Пошук та рубрикатор
Рубрикатор

  • ​Вставали, вмивались крашанкою

    с. Катричівка, Валківський район

    Вставали, вмивались крашанкою. Тоді сідали, розгівлялися, бо піст минув, до Пасхи дождали! Коли йдуть святити пасху, беруть пшоно, солі, сало, яйце, голку, теж святять, щоб краще дивитись крізь вушко...

  • ​Вінки плели

    с. Катричівка, Валківський район

    Вінки плели. Купала робили – це зелена гілка з тополі чи з верби, її встромляли в землю. Дівчата кругом Купала ходили і співали всі гуртом: «На Івана хліб сажала, а на Петра вибирала», «Ой чий же то л..