Цифровий Архів Етнографічних Матеріалів Слобожанщини та Полтавщини

Цей проєкт відкриває глибини українських традицій та українських звичаїв через етнографічні джерела, зібрані від селян, що ділилися своїми історіями про місцевий побут та культурні особливості. Фольклористи детально зафіксували ці розповіді, створюючи місткий зв'язок між минулим та сучасністю, що поглиблює наше розуміння важливості збереження цінних традицій для майбутніх поколінь.

Шукати розповіді

Випадкова Розповідь

У п’ятницю печуть хліб, калачі, роблять теремок

с. Кирилівка, Вовчанський район (колишнє, Харківська область
Розповіла Шелест Марія Іванівна (1910) та інші у 2003 році

У який день пекли обрядові хліби? У п’ятницю печуть хліб, калачі. Як прикрашали коровай? Коровай уквітчаний канхветами, калиною. На коровай з тіста ліпили пташечки, як палець, треба, шоб пташечки ..

читати далі

Місця запису

Зосереджуючись на Полтавщині та Слобожанщині, ми відкрили регіон, де, незважаючи на історичні випробування, збереглася унікальна культурна спадщина. Наші фольклористи, корінні мешканці цих місць, з повагою записували місцеві оповіді та традиції, які відображають неповторний дух цих територій. Ця робота не тільки збагатила нашу колекцію етнографічних джерел, але й допомогла глибше зрозуміти, як історичні обставини впливають на формування та збереження фольклору в особливих регіонах України.

Пошук та рубрикатор
Рубрикатор

  • ​Слухай, не дуже давно уже оце

    с. Багата Чернещина, Сахновщинський райо

    Слухай, не дуже давно уже оце. І оця Ганка, шо ту жила, вона вийде, значить, її корова йде, вона тільки загомонить і вона йде до неї, і йде за нею. А я узяв молоденьку коровку, і вона не йде додому, а..

  • Собака, мені було таке

    с. Багата Чернещина, Сахновщинський райо

    Собака, мені було таке. Я ще був невеликий, пас коні. І темна ніч, і нема ж нікого. А прядива, прядива сіяли там низки. Я отож іду коні завертать – шматок полотна. Розкачується, от значить, поперідь ..

  • ​Треба іти до другої, яка знає

    с. Багата Чернещина, Сахновщинський райо

    Треба іти до другої, яка знає. То та можить помогти, отшептать, були такі раньше. А можить тепер, бог його знає, може й тепер єсть вони. Хто й зна як, бог його знає, за це вже...Є таке воно з народже..

  • Трудно, шоб упіймав. Раз дядько, котиться колесо

    с. Багата Чернещина, Сахновщинський райо

    Трудно, шоб упіймав. Раз дядько, котиться колесо, а він й ого і впіймав те колесо. Ну і взяв же ж так і продів ото крізь пупʼяті ті, та й повісив. А на утро встав – женьщіна. Це раньше так розказували..

  • Хлопець наперед ходе

    с. Багата Чернещина, Сахновщинський райо

    Хлопець наперед ходе до дівчини, а другий хоче, щоб він. Або може мати хоче того, шоб він не ходив до тії, а шоб до її дочки ходив. І ото він тіко іде додому, а воно отак або собака, або кішка, або шо..