Цифровий Архів Етнографічних Матеріалів Слобожанщини та Полтавщини

Цей проєкт відкриває глибини українських традицій та українських звичаїв через етнографічні джерела, зібрані від селян, що ділилися своїми історіями про місцевий побут та культурні особливості. Фольклористи детально зафіксували ці розповіді, створюючи місткий зв'язок між минулим та сучасністю, що поглиблює наше розуміння важливості збереження цінних традицій для майбутніх поколінь.

Шукати розповіді

Випадкова Розповідь

Гарну цибулинку беруть

с. Оскіл, Ізюмський район, Харківська область
Розповіла Приходько Наталія Петрівна (1926) у 2002 році

Гарну цибулинку беруть (розрізали пополам 6 цибулин – Н.О.), а тоді туди солі насипають. Яка пусте сок і місяць по місяцю, яка цибулинка пусте сок, значіть то буде дощовий місяць, а яка не пусте – з..

читати далі

Місця запису

Зосереджуючись на Полтавщині та Слобожанщині, ми відкрили регіон, де, незважаючи на історичні випробування, збереглася унікальна культурна спадщина. Наші фольклористи, корінні мешканці цих місць, з повагою записували місцеві оповіді та традиції, які відображають неповторний дух цих територій. Ця робота не тільки збагатила нашу колекцію етнографічних джерел, але й допомогла глибше зрозуміти, як історичні обставини впливають на формування та збереження фольклору в особливих регіонах України.

Пошук та рубрикатор
Рубрикатор

  • Якщо відьма спортила корову, треба йти й прохати, щоб відьма її відпустила

    с. Багата Чернещина, Сахновщинський район

    Текст збирача.Якщо відьма спортила корову, треба йти й прохати, щоб відьма її відпустила. Або треба йти до знающої людини та теж прохати, щоб допомогла. Відьму так не вдариш, а треба тільки навідліт в..

  • На вечорницях грали у «сракача»

    с. Багата Чернещина, Сахновщинський район

    На вечорницях грали у «сракача»: один сідає «за Панаса», другий лягає першому головою у руки, той затуляє йому очі і б’ють ззаду по руці. Той, кого б’ють, повинен відгадати, хто вдарив...

  • Після приїзду поїзду до молодого, дружко іде з молодою в коморю

    с. Багата Чернещина, Сахновщинський район

    Текст збирача.По весіллю така інформація: після приїзду поїзду до молодого, дружко іде з молодою в коморю і «перевіряє» її на чесність, а потім демонструє свашкам сорочку. Якщо нечесна, то одягають на..

  • На кручі біля річки розпалювали вогонь

    с. Багата Чернещина, Сахновщинський район

    Текст збирача.Інформація про святкування Купала: на кручі біля річки розпалювали вогонь і стрибали через нього, а потім кричали: «Купальний Іван та й у воду упав! Купався Іван та й у воду впав!» І пря..

  • На Жилавий понеділок пекли «жиляники»

    с. Багата Чернещина, Сахновщинський район

    Текст збирача.На Жилавий понеділок пекли «жиляники» (лист тіста розкатували, навхрест клали чотири купки солі, мастили олією, крошили в буряковий квас і їли з хріном, приказуючи: «Хрін та редька, та ц..