Цифровий Архів Етнографічних Матеріалів Слобожанщини та Полтавщини

Цей проєкт відкриває глибини українських традицій та українських звичаїв через етнографічні джерела, зібрані від селян, що ділилися своїми історіями про місцевий побут та культурні особливості. Фольклористи детально зафіксували ці розповіді, створюючи місткий зв'язок між минулим та сучасністю, що поглиблює наше розуміння важливості збереження цінних традицій для майбутніх поколінь.

Шукати розповіді

Випадкова Розповідь

​На Зелену неділю

с. Зимовенька, Шебекінський район, Бєлгородська область
Розповіла Яловенко Ганна Архипівна (1931) у 2003 році

На Зелену неділю клечання, як вішають, і осику чіпляють над коровником у вирію. І на воротях у вирію (брусок, до якого кріпили вісь для обертання дверей – Н.О.), і як у хату входиш, у вирію встромляют..

читати далі

Місця запису

Зосереджуючись на Полтавщині та Слобожанщині, ми відкрили регіон, де, незважаючи на історичні випробування, збереглася унікальна культурна спадщина. Наші фольклористи, корінні мешканці цих місць, з повагою записували місцеві оповіді та традиції, які відображають неповторний дух цих територій. Ця робота не тільки збагатила нашу колекцію етнографічних джерел, але й допомогла глибше зрозуміти, як історичні обставини впливають на формування та збереження фольклору в особливих регіонах України.

Пошук та рубрикатор
Рубрикатор

  • ​Співали, на танки Маренку

    с. Добропілля, Валківський район

    Співали, на танки Маренку водили (робили)… А шо таке Маренка? Ну дівчинку маленьку. Як дівчинки – макогін робили, носили по вулиці. Макогін нарядять. Напнуть і нарядять – як дівчинка! І от одна йде,..

  • Як у вас: тягти і брать «первим»?

    с. Добропілля, Валківський район

    Як у вас: тягти і брать «первим»? Про який голос кажуть? Про перший. Про верхній, да? Да! А яка різниця – брать «первим» і тягти? Одінаково. А як називається те, шо внизу? Баси...