Цифровий Архів Етнографічних Матеріалів Слобожанщини та Полтавщини

Цей проєкт відкриває глибини українських традицій та українських звичаїв через етнографічні джерела, зібрані від селян, що ділилися своїми історіями про місцевий побут та культурні особливості. Фольклористи детально зафіксували ці розповіді, створюючи місткий зв'язок між минулим та сучасністю, що поглиблює наше розуміння важливості збереження цінних традицій для майбутніх поколінь.

Шукати розповіді

Випадкова Розповідь

На піст, к Великодню, це заговини були

с. Новоолександрівка, Вовчанський район, Харківська область
Розповіла Здор Марія Маркіянівна (1924) у 2003 році

На піст, к Великодню, це заговини були. Усе їли м’ясне, молочне, а вже у понеділок, «жилавий» понеділок називався. Тісто тільки на воді було, там коржик який спечуть, там суп зварять, чі затірку, чі г..

читати далі

Місця запису

Зосереджуючись на Полтавщині та Слобожанщині, ми відкрили регіон, де, незважаючи на історичні випробування, збереглася унікальна культурна спадщина. Наші фольклористи, корінні мешканці цих місць, з повагою записували місцеві оповіді та традиції, які відображають неповторний дух цих територій. Ця робота не тільки збагатила нашу колекцію етнографічних джерел, але й допомогла глибше зрозуміти, як історичні обставини впливають на формування та збереження фольклору в особливих регіонах України.

Пошук та рубрикатор
Рубрикатор

  • Збиралися, гульки трошки були

    с. Ямне, Великописарівський район

    Збиралися, гульки трошки були. Гульки, ну які? Такі, як і на свайбі. Я ж тобі казала, варили борщ, виногрет варили. Десь у мене й карточка була, виряжали хлопця по сусідству. Ну й дівчину гукали, до я..

  • У нас не ходили...

    с. Ямне, Великописарівський район

    На Троїцю на кладбище не ходили, як на проводи? У нас не ходили. А в Росії, ось Нінка каже, шо ходять. А оце Вшестя, й у нас ходили, кой хто ходе. Вшестя перед Троїцею, шість неділь після Паски. Тод..

  • Покрова – це ж празник

    с. Ямне, Великописарівський район

    Покрова – це ж празник. Була церква в нас Покрови, розвалили. І за те Покрова – храм у нас. І в Писарівці така була церква, тоже Покровою звали, там тоже храм. А в Розсошах це ось, як кле́чання. В їх ..

  • При мені не було, а колись, може, й були

    с. Ямне, Великописарівський район

    А такі були бабки, шоб ворожили, могли приворожить хлопця? При мені не було, а колись, може, й були. Це ше моя мати жива була, тоді мо’ й були, так раньше. При мені таке вже воно перевелось, не було..

  • Мак був, чотирнадцятого Маковій

    с. Ямне, Великописарівський район

    Мак був, чотирнадцятого Маковій, августа, сперва мачок їли, коржі з маком. Як пекли? Ну, треба кесленьке, сода, замісили коржі. Обичні, ну хто як пампушечки. А тоді мнуть мачок. Сахарку тоді ж почти..