Цифровий Архів Етнографічних Матеріалів Слобожанщини та Полтавщини

Цей проєкт відкриває глибини українських традицій та українських звичаїв через етнографічні джерела, зібрані від селян, що ділилися своїми історіями про місцевий побут та культурні особливості. Фольклористи детально зафіксували ці розповіді, створюючи місткий зв'язок між минулим та сучасністю, що поглиблює наше розуміння важливості збереження цінних традицій для майбутніх поколінь.

Шукати розповіді

Випадкова Розповідь

​Виходять на вулицю

с. Зимовенька, Шебекінський район, Бєлгородська область
Розповіла Яловенко Ганна Архипівна (1931) у 2003 році

Виходять на вулицю в дванадцять часов ночі, знімають із себе сапог і кидають через ворота. На яку сторону чобіт упаде носком. Якщо вправо упаде носком – в праву сторону вийдеш заміж, вліво – в ліву ст..

читати далі

Місця запису

Зосереджуючись на Полтавщині та Слобожанщині, ми відкрили регіон, де, незважаючи на історичні випробування, збереглася унікальна культурна спадщина. Наші фольклористи, корінні мешканці цих місць, з повагою записували місцеві оповіді та традиції, які відображають неповторний дух цих територій. Ця робота не тільки збагатила нашу колекцію етнографічних джерел, але й допомогла глибше зрозуміти, як історичні обставини впливають на формування та збереження фольклору в особливих регіонах України.

Пошук та рубрикатор
Рубрикатор

  • Збиралися, гульки трошки були

    с. Ямне, Великописарівський район

    Збиралися, гульки трошки були. Гульки, ну які? Такі, як і на свайбі. Я ж тобі казала, варили борщ, виногрет варили. Десь у мене й карточка була, виряжали хлопця по сусідству. Ну й дівчину гукали, до я..

  • У нас не ходили...

    с. Ямне, Великописарівський район

    На Троїцю на кладбище не ходили, як на проводи? У нас не ходили. А в Росії, ось Нінка каже, шо ходять. А оце Вшестя, й у нас ходили, кой хто ходе. Вшестя перед Троїцею, шість неділь після Паски. Тод..

  • Покрова – це ж празник

    с. Ямне, Великописарівський район

    Покрова – це ж празник. Була церква в нас Покрови, розвалили. І за те Покрова – храм у нас. І в Писарівці така була церква, тоже Покровою звали, там тоже храм. А в Розсошах це ось, як кле́чання. В їх ..

  • При мені не було, а колись, може, й були

    с. Ямне, Великописарівський район

    А такі були бабки, шоб ворожили, могли приворожить хлопця? При мені не було, а колись, може, й були. Це ше моя мати жива була, тоді мо’ й були, так раньше. При мені таке вже воно перевелось, не було..

  • Мак був, чотирнадцятого Маковій

    с. Ямне, Великописарівський район

    Мак був, чотирнадцятого Маковій, августа, сперва мачок їли, коржі з маком. Як пекли? Ну, треба кесленьке, сода, замісили коржі. Обичні, ну хто як пампушечки. А тоді мнуть мачок. Сахарку тоді ж почти..