Цифровий Архів Етнографічних Матеріалів Слобожанщини та Полтавщини

Цей проєкт відкриває глибини українських традицій та українських звичаїв через етнографічні джерела, зібрані від селян, що ділилися своїми історіями про місцевий побут та культурні особливості. Фольклористи детально зафіксували ці розповіді, створюючи місткий зв'язок між минулим та сучасністю, що поглиблює наше розуміння важливості збереження цінних традицій для майбутніх поколінь.

Шукати розповіді

Випадкова Розповідь

Гарну цибулинку беруть

с. Оскіл, Ізюмський район, Харківська область
Розповіла Приходько Наталія Петрівна (1926) у 2002 році

Гарну цибулинку беруть (розрізали пополам 6 цибулин – Н.О.), а тоді туди солі насипають. Яка пусте сок і місяць по місяцю, яка цибулинка пусте сок, значіть то буде дощовий місяць, а яка не пусте – з..

читати далі

Місця запису

Зосереджуючись на Полтавщині та Слобожанщині, ми відкрили регіон, де, незважаючи на історичні випробування, збереглася унікальна культурна спадщина. Наші фольклористи, корінні мешканці цих місць, з повагою записували місцеві оповіді та традиції, які відображають неповторний дух цих територій. Ця робота не тільки збагатила нашу колекцію етнографічних джерел, але й допомогла глибше зрозуміти, як історичні обставини впливають на формування та збереження фольклору в особливих регіонах України.

Пошук та рубрикатор
Рубрикатор

  • Михайлове Чудо ж, кажуть...

    с. Угроїди, Сумський район

    Михайлове Чудо ж, кажуть, не так празник великий, як каратаєльний він дуже. Каратєльний, оце ж буде у неділю. А чого? Що не можна робить? Ну нильзя. У нас, напримєр, у селі, там, де я жила, строїли ..

  • Каждий же пішов у церкву...

    с. Угроїди, Сумський район

    А про такі празники як Великдень, як тут? Каждий же пішов у церкву, посвятив, дома розговілися й усе. А шо несли святить крім паски? Все. Як подивишся он у церкві. Раньше горіло́к не носили в церк..