Цифровий Архів Етнографічних Матеріалів Слобожанщини та Полтавщини

Цей проєкт відкриває глибини українських традицій та українських звичаїв через етнографічні джерела, зібрані від селян, що ділилися своїми історіями про місцевий побут та культурні особливості. Фольклористи детально зафіксували ці розповіді, створюючи місткий зв'язок між минулим та сучасністю, що поглиблює наше розуміння важливості збереження цінних традицій для майбутніх поколінь.

Шукати розповіді

Випадкова Розповідь

Гусі, гусі, йдіть додому

с. Любівка, Краснокутський район, Харківська область
Розповіла Капловух Марія Петрівна (1942) у 2013 році

А скажіть, будь-ласка, а у вас, наприклад, як гусей підкликають? «Гусі, гусі, йдіть додому». Доречі, а ви в гру «Гуси, гуси» грали? Ні, не грали. У вас вівці тут були? Були, та хай їм грець, я ї..

читати далі

Місця запису

Зосереджуючись на Полтавщині та Слобожанщині, ми відкрили регіон, де, незважаючи на історичні випробування, збереглася унікальна культурна спадщина. Наші фольклористи, корінні мешканці цих місць, з повагою записували місцеві оповіді та традиції, які відображають неповторний дух цих територій. Ця робота не тільки збагатила нашу колекцію етнографічних джерел, але й допомогла глибше зрозуміти, як історичні обставини впливають на формування та збереження фольклору в особливих регіонах України.

Пошук та рубрикатор
Рубрикатор

  • Свячену вербу заносять

    с. Большетроїцьке, Шебекінський район

    Свячену вербу заносять у хату і вона должно годами висіти. Вербою можна лічитися і заварювать. Рано до сходу сонця встаю, іду, виламаю вербу, приходю, хльоскаю і кажу:Не я б’ю,Верба б’є.Уставай, не хв..

  • ​Через тиждень після Паски

    с. Большетроїцьке, Шебекінський район

    Через тиждень після Паски, у понеділок – поминальний день, Проводи. У цей день люди ішли на кладовище пом’янути своїх рідних і близьких. На хрест (середину перехрестя – Н.О.) вішають хустку, якшо жінк..

  • На Зелену неділю в хаті

    с. Большетроїцьке, Шебекінський район

    На Зелену неділю в хаті прикрашали клечанням. Травою посипають у хаті, на дворі. Осику вообще не положено чіпляти ніде, тому шо на ній Іуда повісився. Дерево ще називають Іудове дерево. На хвіртці ті..

  • ​Раніше було основне зіграти весілля

    с. Большетроїцьке, Шебекінський район

    Раніше було основне зіграти весілля, можна було і не розписуватися. Я з своїм чоловіком розписалися, коли народилася дитина. До Покрови сватали, казали: “Покрова – зареве дівка, як корова”. Начинали г..

  • Після сватання – оглядини

    с. Большетроїцьке, Шебекінський район

    Після сватання – оглядини. Через декілька днів після сватання приходили батьки молодої до жениха подивитися, де буде жити їхня дочка. Батьки молодої несли з собою усе святе: і хліб, і сіль, і горілку...