Цифровий Архів Етнографічних Матеріалів Слобожанщини та Полтавщини

Цей проєкт відкриває глибини українських традицій та українських звичаїв через етнографічні джерела, зібрані від селян, що ділилися своїми історіями про місцевий побут та культурні особливості. Фольклористи детально зафіксували ці розповіді, створюючи місткий зв'язок між минулим та сучасністю, що поглиблює наше розуміння важливості збереження цінних традицій для майбутніх поколінь.

Шукати розповіді

Випадкова Розповідь

Відьма та біжить за хлопцем, як він іде з вулиці

с. Оскіл, Ізюмський район, Харківська область
Розповіла Приходько Наталія Петрівна (1926) у 2002 році

Раньче, раньче ще казали – відьма могла в кішку превратиться, чи в порося превратиться. Відьма та біжить за хлопцем, як він іде з вулиці. За дівчиною котиться чи біжить кішка. А то клубки поперед дів..

читати далі

Місця запису

Зосереджуючись на Полтавщині та Слобожанщині, ми відкрили регіон, де, незважаючи на історичні випробування, збереглася унікальна культурна спадщина. Наші фольклористи, корінні мешканці цих місць, з повагою записували місцеві оповіді та традиції, які відображають неповторний дух цих територій. Ця робота не тільки збагатила нашу колекцію етнографічних джерел, але й допомогла глибше зрозуміти, як історичні обставини впливають на формування та збереження фольклору в особливих регіонах України.

Пошук та рубрикатор
Рубрикатор

  • ​Ну отож давня якась казка була.

    с. Клюшниківка, Миргородський район

    Ну отож давня якась казка була. А чи вона яка-то казка, чи приказка, но було таке. Що кажуть жило три брати і всі Кондрати. А один – Ванька-дурачок. І поїхали орати та забули колганку взяти. А колганк..

  • А в нас було, щоб у корови

    с. Клюшниківка, Миргородський район

    А в нас було, щоб у корови у хвості сирова нитка довга – та, шо пряли, і голка. Ото всегда у хвості, аж в отій тій, мичці, задівають голку, як жене на пастівник, ото задіва туди голку, обкрутила тию с..

  • Та отож на Купала, кажуть

    с. Клюшниківка, Миргородський район

    Та отож на Купала, кажуть, ці, відьми, тоже, вони ж ті, вобще русалки, вони в водах же, в очеретах живуть. А хто такі русалки? Русалки – нехрещені діти. Які вмерли чи втопли, чи як? Не втопли вон..

  • ​Ну, я ж вам розказую, шо були досвітки

    с. Клюшниківка, Миргородський район

    Ну, я ж вам розказую, шо були досвітки. В одних людей досвітки були. І туди ходила... Казали на одну, значить, женщину, шо вона відьма. І ції женщини дочка ходила на ці досвітки. І ось вони до дванадц..

  • ​Ну, були ж такі ото відьми

    с. Клюшниківка, Миргородський район

    Ну, були ж такі ото відьми. Ще називали їх відьмами. Шо вона вдень як походила коло корови, коло якої-небудь, а в неї в сараї соха є якась, указана нею. Шо заґальдована (зачарована - К.К.). ж видно со..