Цифровий Архів Етнографічних Матеріалів Слобожанщини та Полтавщини

Цей проєкт відкриває глибини українських традицій та українських звичаїв через етнографічні джерела, зібрані від селян, що ділилися своїми історіями про місцевий побут та культурні особливості. Фольклористи детально зафіксували ці розповіді, створюючи місткий зв'язок між минулим та сучасністю, що поглиблює наше розуміння важливості збереження цінних традицій для майбутніх поколінь.

Шукати розповіді

Випадкова Розповідь

Уже як привезе він молоду

м. Маріуполь, Донецька область
Розповіла Марія Григорівна Гук (1922) (с. Луценки (Жабки), Миргородський район) у 1998 році

Одгуляли, розійшлися. Уже як привезе він молоду, так ето, дружка – світилка ціпок несла, і світилка лама ціпок на кусочки і перекидала через голову, через хату. Як перекинеться воно через хату, предст..

читати далі

Місця запису

Зосереджуючись на Полтавщині та Слобожанщині, ми відкрили регіон, де, незважаючи на історичні випробування, збереглася унікальна культурна спадщина. Наші фольклористи, корінні мешканці цих місць, з повагою записували місцеві оповіді та традиції, які відображають неповторний дух цих територій. Ця робота не тільки збагатила нашу колекцію етнографічних джерел, але й допомогла глибше зрозуміти, як історичні обставини впливають на формування та збереження фольклору в особливих регіонах України.

Пошук та рубрикатор
Рубрикатор

  • На Масницю ми варим вареники, собираємося

    с. Закітне, Краснолиманський (Краматорський) район

    На Масницю ми варим вареники, собираємося… Це раньше, колись! Тепер уже все нами забуте, це ж коли були молодші. Собиралися, варили вареники, гуляли… І вʼязали колодки дівчатам і хлопцям, за те, що во..

  • Як ми з дідом багатіли, а батька ще й на світі не було

    с. Закітне, Краснолиманський (Краматорський) район

    Жили ми з дідусем харашо-хорошо. Був у нас такий дім! Вмісто стін – ліс, а вмісто потолка – небо! Оце була наша така хата, дуже хароша. Худоби в нас, такої було худоби, оце було як гонять череду – ..

  • А двадцятого Іван Хреститель був, тоже гуляли

    с. Закітне, Краснолиманський (Краматорський) район

    А двадцятого Іван Хреститель був, тоже гуляли. Стильки родичі сходились, гуляли, проважали, - оце ж Святки. Це Святки ж усе були. А двадцять первого – це вже той день, шо Роздво було. І вечером гуляют..

  • Водохреща – це ж був празник який, здоровий празник був

    с. Закітне, Краснолиманський (Краматорський) район

    О, Водохреща – це ж був празник який, здоровий празник був! Бувало, йдуть на річку всі, всі воду святили, батюшка там, обливали квасом красним, квасом, буряк квасили… і вирубували крести такиї, шоб ба..

  • Ну, в мене мама, покійниця, дуже гарно співала

    с. Закітне, Краснолиманський (Краматорський) район

    Ну, в мене мама, покійниця, дуже гарно співала. Було, в селі немає жодної гулянки, щоб це обішлюся без неї – вона дуже гарно брала першим голосом, дуже добре співала. Відімо, від неї до мене передалос..